Er omsætningen tilbage i Vogue? En tendens til at være opmærksom i 2005

Upper Saddle River, NJ – 10. januar 2005 – med starten af året, en byge af artikler er dukket op, taler om hvad vi kan forvente i vejen for business trends i løbet af 2005. Et af de mest foruroligende spørgsmål er hensigten med mange ansatte til at søge nyt job, nu hvor økonomien er begyndt at forbedre. En nylig fælles undersøgelse af Society for Human Resources Management (SHRM) og CareerJournal.com viste, at 75% af de adspurgte medarbejdere sagde, de gerne vil have et andet job; 43% ønsker at øge deres erstatning. Tilsvarende, en nylig undersøgelse af Monster.com angivet “93% af de adspurgte planlægger at job hop.”

Mange virksomheder har taget æren for det lavere niveau af frivillige omsætning, som de har haft i de sidste par år. Selvom nogle forbedringer i omsætning er baseret på positive tiltag, som virksomheder har taget, synes andre at være strengt relateret til frygten for medarbejdere at lede efter andre arbejdspladser, når vores økonomi halter. Vi mener, at det gamle ordsprog, “Djævelen jeg ved er bedre end Djævelen ikke ved jeg”, er en større indflydelse på hvorfor medarbejdere har boet, hvor de er for tiden ved at blive.

Hvis undersøgelserne er en realistisk indikation af, hvad vi kan forvente, er spørgsmålet: Hvad bør virksomhederne gøre nu for at forpurre en stor stigning i omsætningen af uddannede medarbejdere søger bedre muligheder? Vores erfaring har vist, at der er fem (5) vigtigste trin, en virksomhed kan tage for at skabe positive resultater. Disse trin er:

Afklare kompensation filosofi – hvad er det arbejdsmarked, som virksomheden skal konkurrere mod for kvalificerede medarbejdere? Hvad er det niveau, som virksomheden skal betale mod dette marked? Hvad er den bedste blanding af løn elementer til deres medarbejdere? Er programmet løn i overensstemmelse med sin forretningsplan og markedsføringsstrategi? Disse spørgsmål vil hjælpe virksomheden etablere en baseline for benchmark betale og betale praksis og fastlægger selskabets forpligtelse til dens erstatning programmer.

Revision procedurerne for bestemmelse af betale – hvad er stigninger baseret på? Hvordan vil de belønne varierende bidrag af ansatte laver det samme job, men på forskellige niveauer af ydeevne? Hvor rimeligt er systemet, og hvordan konsekvent er det anvendes? At sikre, at løn praksis retfærdig skaber tillid blandt medarbejdere, giver et mål for komfort med systemet og tillader ansatte at afgøre, hvordan deres løn er påvirket af deres ydeevne.

Anmeld evalueringsprocessen ydeevne – hvad er grundlaget for at gøre personale beslutninger, herunder lønstigninger, kampagner og overførsler, afslutninger, vurdering af behov for uddannelse, at identificere forventninger og ansvarsområder, osv.? At have en konsekvent betyder, af hvilke personale handlinger administreres giver for retfærdig behandling blandt medarbejderne, og bistår ledere ved anvendelsen af politikker og procedurer konsekvent blandt deres ansatte.

Identificere de Top bidragydere – hvad der gøres for at afgøre, hvilke medarbejdere der er mest værdifulde, og hvis tab ville alvorligt skade virksomhedens evne til at operere med succes? Hvad virksomheden gør for at sikre, at medarbejderne er glade, og bo? Medarbejderne er virksomhedens mest værdifulde aspekt. At sikre, at de bedste kunstnere er anerkendt for over-par bidrag til organisationerne, der yderligere vil motivere dem til at overskride deres mål, og kan tilskynde andre medarbejdere til at udfordre sig selv.

Evaluere kommunikation proces-er ledelse i stand til at kommunikere effektivt med medarbejdere? Er kommunikation, der er tillid til og i stand at viderebringe relevant information til medarbejdere? Har forvaltningen fremsendt sit engagement til sine medarbejdere og fremme et givende arbejdsmiljø? I mange tilfælde er det største problem, at medarbejderne ikke ved, hvor de står i øjnene på forvaltningen. Desuden forstår de ofte ikke hvordan pay programmer arbejde, eller hvad de skal gøre for at komme videre. Denne manglende kendskab fører til utilfredshed, frustration, fejlkommunikation, problemer, og til sidst følelsen, den “græsset er grønnere andetsteds”.

Behandlingen af disse spørgsmål forsikre ikke, at omsætningen ikke vil stige. Men det bør helt sikkert give en stærk indikation til medarbejdere, som deres organisation bekymrer sig og er at tage de nødvendige foranstaltninger til at forbedre deres arbejdsmiljø.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *